Biskop Hans Stiglund höll i inledningsorden till Festhögmässan som fick öppna Överluleå kyrka igen efter månader av renoveringsarbete

Överluleå kyrka är öppen!

Över 500 personer fanns på plats vid den högtidliga Festhögmässan med biskop Hans Stiglund. Efter månader av renoveringsarbete är nu Överluleå kyrka åter öppen för gudstjänster, dop, bröllop och begravningar.

Över 500 besökare deltog på den högtidliga Festhögmässan som firade återöppningen av Bodens vackra Överluleå kyrka. Luleå stifts biskop Hans Stiglund höll i inledningsorden, medan Svenska kyrkan i Bodens kyrkoherde Hans Johansson predikade.

Det blev också mycket sång och musik av Överluleå kyrkokör under ledning av Lena Stenlund, körer från Rörvikskyrkan samt musikerna Erik Sjögren, Emil Karsendal och Jonatan Stenlund på trumpet, Kjell Vesterberg på pukor, och Andreas Printz på orgel.

Efter Festhögmässan serverades kyrklunch i Församlingsgården.