Grillplatsen vid Matteuskyrkan.
Foto: Bengt Sveder

Grabbhörnan

Fixa, fika och prata är några av ledorden i Grabbhörnegänget. Vi är inte rädda för att fixa det mesta, från att flytta en klockstapel till att dela ut distriktsblad, MEN vi gör det i vår egen takt och tar inte på oss en massa ”måsten” om vi inte själva vill.

Grabbhörnan för grabbar i alla åldrar träffas till öppna månadsträffar första tisdagen i månaden kl 13 i Matteuskyrkan, Spikvägen 15.

Vi brukar fika efter en timme. Var och en kommer och går när man vill. Efter max 2 timmar är det slut.

Alla behöver inte hjälpa till med allt, men alla kan bidra med något - stort eller smått.

Man kommer när man kan om så ”bara” för en kort stund.

Ibland kan det vara skönt att bara ”nöta ljugarbänken”... och prata eller bara lyssna till livets väsentligheter eller skrönor.

Vad har vi gjort hittills?

Lagt gräsmatta, lagt plattor, flyttat och byggt om klockstapeln, målat knutbrädor, fixat spiskassett och ljusträd, fixat utklädnadsgarderob på hjul, fixat kyrktupp, byggt en bouleplan och grillplats.

Lagbas:
Bengt Sveder 072-528 95 10