Färgglada påskägg ligger i en utsmyckad låda.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barnwebben - PÅSK

Jesusstaty i ett påskägg med godis.

Påskspelet 2021

När barnen från Bodens förskolor och skolor inte kan komma på besök i kyrkan, så hoppas vi att vi får besöka dem där de är istället. Så till alla barn i Boden - GLAD PÅSK - här kan ni se PÅSKSPELET 2021.

PÅSKEN NÄR JESUS DOG OCH UPPSTOD
Maria, en av vännerna till Jesus, berättar om en påsk för ungefär 2000 år sedan. Det är den påsken vi påminner oss om varje år när vi firar påsk.

Fira påskandakt med barn

Oavsett om vi kan fira påsk i kyrkan eller inte så kan vi fira påsk hemma. Med hjälp av olika bilder och symbolhandlingar kan vi göra påskens berättelser levande för både barn och vuxna. Här ger vi exempel på hur man kan följa påskens händelser dag för dag i en enkel guide.

Påskspelet

Påsken firas till minne av Jesu Kristi lidande, död och uppståndelse. Det är den största högtiden under kyrkoåret och en av de mest dramatiska händelserna i Bibeln. I sällskapsspelet Påskspelet kan du och dina vänner följa med i händelseförloppet.