Bibel för barn och en leksaksmus.
Foto: Camilla Arvidsson

Barnbibelutdelning

Till Alla som fyllt 4 år 2022 i Sävast församling

I vanliga fall brukar vi bjuda in alla som fyllt fyra år till en familjegudstjänst där man får hämta sin barnbibel och så äter vi varmkorv och glass efteråt.

Vi har väntat och väntat på att covid-19 skulle ge med sig med alla dess restriktioner. Men nu står det klart att det inte kommer att gå att genomföra detta nådens år 2020. Därför så kommer det hem ett paket i brevlådan eller i en kasse på ytterdörren till dem i Sävast som har någon som fyllt fyra år under året och är döpta i Svenska kyrkan.

Är ditt barn inte döpt men man ändå vill ha en barnens bibel till sin fyraåring så är man välkommen att kontakta oss i Mariakyrkan så går det naturligt vis bra.

Du vet väl om att det alldrig är försent att bli döpt. Det går bra oavsett vilken ålder man än är i,  så välkommen och kontankta oss i Mariakyrkan om du har funderingar kring dopet.