En ung kille sitter i en soffa och spelar tv-spel.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Alternativ 2 - Aktivitetskonfa

Det här är alternativet för dig som vill kombinera ett fritidsintresse med konfirmation!

Våra träffar är några dagar under helger och skolornas lov. På förmiddagarna har vi gemensamma pass och på eftermiddagarna får du fördjupa dig i den aktivitet du valt.

Det du kan välja är:

• Gaming - Kombinera ditt intresse för gaming/e-sport med konfirmation! Vi kommer spela och fundera tillsammans. Ta med ditt speldon så kör vi! Max 15 platser.
  • Musik - Gillar du musik och kanske spelar du något instrument? Sång är kanske din grej? Vi både spelar och sjunger när vi ses. Max 15 platser.
  • Sport - Vi provar på lite olika sporter som t.ex. padel, golf, klättring, långfärdsskridskor, slalom, ridning, skating och BMX. Max 20 platser.

Start 9 oktober 17.00 i Församlingsgården.

Läger några helgläger under våren 2023, bland annat på sportlovet.

Konfirmation 4 juni 2023 i Överluleå kyrka.

Anmälan senast 2 oktober 2022.

Film: Johan Nevanperä, Svenska kyrkan Boden