Adventstid i Berga pastorat

Välkommen till våra gudstjänster/mässor och musikgudstjänster i adventstid. Den första advent startar Act:s julinsamling, mer information om insamlingen finner du på Act:s hemsida. Här finner du också information om Adventstiden.

Gudstjänster i adventstid

Välkommen att fira gudstjänster i advent i våra kyrkor.

En adventsstjärna lyser i ett fönster.

Advent

Adventstiden är en glad tid när vi väntar på att fira att Jesus föddes. Ordet advent betyder ankomst – vi väntar på någon som ska komma. Läs mer om advent och vad bibeltexterna i kyrkan handlar om under adventstiden.

Julmarknad och advents-och julmusik i Tannåker.

Den 9 december, kl 12:30-16:30 är du återigen välkommen till julmarknad i Tannåkers församlingshem. Mellan kl 13-15 finns möjlighet att åka häst och vagn. Kl 17:00 blir det advents - och julmusik i Tannåkers kyrka.

Dagledigträffar

Välkommen till en stunds gemenskap i våra församlingshem: Dörarps, Vittaryds, Bolmsö och Tannåkers församlingshem.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Inför alla hjärtans dag..

Söndag den 11 februari, kl 17 är du varmt välkommen till Vittaryds kyrka och lyssna till Kyrkokören som sjunger för oss. Musiker: Lena & Kjell Klaesson. Körledare: Karin Roos Stenberg. Jan-Åke Carlsson är med som präst denna kväll. Kl 16 är du välkommen att fika med semla i församlingshemmet. Varmt välkommen!