Foto: Linköpings stift

Konfirmand 2023/2024

Du som börjar 8:e klass till hösten är välkommen att börja läsa hos oss i Ärtemark, Torrskog och Laxarby-Vårviks församlingar.

HUR GÅR DET TILL?

Söndagen den 10 september kl.18.00 är ni välkomna till gudstjänsten i Bengtsfors kyrka. Efter gudstjänsten är det kyrkkaffe och information för alla konfirmander och föräldrar nere i församlingshemmet.

Hör av er om ni inte har möjlighet att komma så får vi ut informationen till er efter mötet.

GRUPPERNA

Vi träffas på tisdagar eller onsdagar direkt efter skolan i Bengtsfors församlingshem och vi är färdiga kl. 17.15. Vi börjar med att fika och sedan går vi över på det som dagens tema handlar om.
Första träffen är tisdag/onsdag den 12 elller 13 september. Vi informerar om vilken/vilka grupper det blir efter upptaktsgudstjänsten den 10 september.

Jag gav det en chans och det var värt det! ¤ Det var ett roligt sätt att lära sig saker på, lek, prat, övningar, samtal ¤ Helt enkelt fantastiskt! ¤ Det var verkligen värt det & själva konfirmationen var såå himla kul!!!!

Konfirmander från tidigare år

VAD GÖR VI UNDER KONFIRMANDÅRET?

Vi kommer bland annat att prata, fika, fundera, leka, åka på läger, dramatisera, sjunga och göra massor som handlar om vem Jag är, vem Du är, vem Gud & Jesus är och vad livet, kärleken och tron är och lite till.

GUDSTJÄNSTER

Under året som konfirmand ingår det att gå på två gudstjänster i månaden.
Här på hemsidan kan du hitta t.ex. gudstjänsttider - Kalender

I vår församling har vi ett fredagscafé i månaden med en aftonbön kl.19.30 i Bengtsfors kyrka. Konfirmanderna får räkna den som gudstjänst.
Till fredagscaféerna är alla välkomna, det är för alla åldrar.

Om du har något du undrar över får du gärna ringa och fråga oss!

Vi hoppas att vi får möta dig under det här läsåret med alla dina frågor och funderingar och får chansen att göra roliga saker tillsammans!

Anders, Elisabeth, Pelle & Tina