Med anledning av smittspridningen januari 2022

Nyhet Publicerad Ändrad

Vi följer FHM beslut 10/1. Församlingen har därför beslutat att begränsa antalet besökare i kyrkorna till 20 personer. Vi sänder fortsättningsvis gudstjänsterna digitalt på Facebook via vår hemsida.

Man behöver inte ha Facebook för att kunna se dessa!
Verksamheten så som körer barngrupper kommer att starta upp senare än planerat.
Vi hoppas på vecka 9.
Har ni frågor kontakta gärna gruppledarna.

Pastorsexpeditionen 787 00 och kyrkogårdsexpeditionen 787 10 är tillgängliga endast på telefon eller tidsbestämda besök. (inga spontanbesök)

Samtal eller själavård med diakon 787 04 eller präst 787 01 bokas på telefon

Vi arbetar alla i församlingen som vanligt men på nya sätt, vi finns till för Er och ni är välkomna på telefon 787 00.
Uppdatera Er på vår hemsida, Facebook och Youtubekanal och följ utvecklingen på Folkhälsomyndigheten.se.
Det är en påfrestande tid och påverkar oss alla olika, men genom att vara rädda om varandra och följa de allmänna råd som ges, gör vi allt tillsammans för att hindra smittspridningen.

Vänliga hälsningar
Kyrkoherde Ann D Lidgren med personal

Öppna kyrkorum
Församlingen har som verksamhetsansvarig ett ansvar att förhindra smitta av covid-19 och att vidta åtgärder för att undvika smittspridning. Detta enligt Folkhälsomyndighetens föreskrifter och allmänna råd. Så länge församlingen följer råden kan kyrkan hållas öppen.