Två personer med ryggsäckar promenerar i en skog fylld med höstlöv på marken.
Foto: Tatiana Chekryzhova

Barnarp Ödestugu församling

Välkommen till gudstjänst, samvaro och gemenskap i vår församling!

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

AKTUELLT I FÖRSAMLINGEN

Här kan du se vad som händer just nu och framöver. Du kan också klicka på "Det händer i kyrkan" här till höger för kalender. Välkommen med i gemenskapen!

Tisdagskafé

Välkommen till café och en stunds gemenskap tisdagar kl.14-16 i församlingsgården, Barnarp. Kaffe med dopp 25:-. Alla tisdagar i januari till och med juni. Varmt välkomna!

Barnverksamhet

Välkommen med i församlingens barnverksamhet. Klicka dig vidare för mer info och kontaktuppgifter...

Någon knappar på sin mobiltelefon.

Barnarp-Ödestugu församling i sociala medier

Församlingen vill vara en gemenskap i gudstjänst och andra verksamheter men vi finns också här på vår hemsida och i sociala medier.

Promenader och vandringsgruppen

Under våren samlas vi för en stunds gemenskap på vandring och med stopp för fika som du tar med själv. Välkommen med i gemenskapen.

Kyrkbladet

Församlingens tidning som kommer tre gånger/år och delas ut till alla hushåll i Barnarp och Ödestugu.

Swish-skylt på disken i ett kafé.

Betala gärna med Swish

Förenkla ditt köp eller din gåva med Swish.

Ett gravkors i järn på en kyrkogård.

Kyrkogårdsförvaltningen

I Barnarp-Ödestugu församling finns två kyrkogårdar. Välkommen att höra av dig om du har frågor om begravning, gravsättning, gravskötsel, gravrätter eller något annat som rör våra kyrkogårdar.

Behöver Du prata med någon?

Jourhavande präst är en tjänst i samarbete med SOS Alarm via 112 och är öppen för alla, kostnadsfritt. Du får vara anonym och allt som sägs i samtalet stannar mellan dig och prästen som har tystnadsplikt. Du kan ringa alla dagar mellan kl.21.00 och 06.00 och be att få bli kopplad till Jourhavande präst.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.