Foto: Alex & Martin

Diakon till Barkåkra församling

Barkåkra församling söker en diakon med huvudsaklig inriktning mot barn/ungdom och konfirmander. Viss del av tjänsten riktar sig mot äldre.

Vi söker dig som:
- är vigd diakon.
- har körkort B och tillgång till egen bil.

I församlingen finns två diakontjänster som arbetar nära varandra. Du kommer att ingå i ett konfirmandarbetslag med präst, musiker och pedagog.
Du kommer att bli inkluderad i ett kreativt och varmt arbetslag och vi förutsätter att du är bekväm med att arbeta med kollegor i andra yrkeskategorier. I tjänsten ingår liturgisk delaktighet i söndagens högmässa ca en gång i månaden.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa eller mejla till
kyrkoherde Per Gyllenör, tel. 070-575 61 83 eller per.gyllenor@svenskakyrkan.se

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan och CV märkt ”Diakon”, senast den 26 september till:

Barkåkra församling
Barkåkravägen 199
262 91 Ängelholm
eller via mejl till: barkakra.forsamling@svenskakyrkan.se

Välkommen till en församling som bygger för framtiden!

Barkåkra församling är en landsortsförsamling som ligger i nordvästra Skåne i Ängelholms kommun. Vi befinner oss havsnära vid Skälderviken med närhet till såväl Bjärehalvön som Kullahalvön. Förutom vår vackra medeltidskyrka i Barkåkra ligger pastorsexpeditionen här med tjänsterum för församlingens alla medarbetare. Vi har tre församlingshem förlagda i Barkåkra, Skälderviken och Vejbystrand. Arbetslaget består för tillfället av 17 medarbetare.