Barn i färggranna regnkläder plaskar i en vattenpöl.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Barnverksamheter

På denna sida kan du ta del av de fritidsverksamheter och barnkörer som erbjuds för barn i Backa pastorat. Samtliga verksamheter på denna sida kräver anmälan och sker terminsvis. Om du är intresserad av någon verksamhet är du välkommen att kontakta ledaren för verksamheten för att få mer information.

Närbild på en barnkör som sjunger i ett klassrum.

Barnkör i Backa

För dig som går i åk. 1 och uppåt och som gillar att sjunga och gärna träffar andra som också älskar musik. Ett par gånger per termin är vi med och sjunger i Backa kyrka. Måndagar 17.15-18, Backa församlingshem. Anmälan krävs.

En grupp barn står utomhus och spelar på en och samma bongotrumma.

Hemliga klubben/Regnbågen i Säve

För dig som går i förskoleklass till och med åk 3. Fritidsverksamhet med kreativa uttryck med barnets perspektiv i fokus. Tisdagar 2024 13.15, Säve församlingshem. Lov och studiedagar stängt. Anmälan krävs.

Ett barn som står bredvid ett annat sjunger glatt.

Körlek i Backa

Musik på ett lekfullt sätt, med sång, rytmik och musiklekar. För barn födda 2018 och 2019. Måndagar 16.45-17.15. Anmälan krävs.

Miniorer & Juniorer i Backa

Var med och pyssla, spela, lek, baka och massor av annat skoj! Miniorer, Ons 2024 15.00 och Juniorer, Tors 2024 15.00, Backa församlingshem. Anmälan krävs.

Småstjärnorna i Glöstorpskyrkan

Kör för dig som är 6-9 år. Vi varvar lek med roliga sånger. Ibland uppträder vi i Glöstorpskyrkan vid familjegudstjänster. Ons 2024 15.00, Glöstorpskyrkan. Anmälan krävs.