Två personer samtalar. En av de håller en porslin-kopp i händerna.

Mötesplatser

På denna sida kan du ta del av mötesplatser för vuxna i Backa pastorat. Det finns öppna verksamheter där ingen anmälan krävs och som man kan komma till de gånger man kan och det finns verksamheter som kräver anmälan. Om du är intresserad av någon av verksamheterna är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen för mer information.

Några personer sitter och samtalar inomhus.

Leva-vidare-grupp i Kärra

Du som mist en närstående, inbjuds till samtal och gemenskap. Fem tillfällen. Tis, jämna veckor, 2024 14.00, Kärra församlingshem. Anmälan krävs.

En man sitter och samtalar med en några andra över en kopp kaffe.

Leva-vidare-grupp i Glöstorpskyrkan

Du som mist en närstående, inbjuds till samtal och gemenskap. Fem tillfällen. Tis 2024 14.00, Glöstorpskyrkan. Anmälan krävs.

En grupp människor sitter i en ring och samtalar.

Leva-vidare-grupp i Backa

Du som mist en närstående inbjuds till samtal och gemenskap. Fem tillfällen. Anmälan krävs.

En blond kvinna dricker kaffe.

Frukost för kvinnor

Välkommen till ett dignande frukostbord och ett spännande föredrag. Några lördagar 2024 09.00, Backa församlingshem. Anmälan krävs.

Några äldre personer sitter och skrattar tillsammans vid ett bord.

Berättarcafé

Vi dricker kaffe tillsammans och pratar om både stort och smått. Kyrkan är öppen för ljuständning och en stunds stillhet eller bön. Ons 2024 10.00, Glöstorpskyrkan. Anmälan krävs.