Foto: Johannes Frandsen

Körer för barn och ungdomar

På denna sida kan du ta del av de barnkörer som erbjuds för barn i Backa pastorat. Samtliga verksamheter på denna sida kräver anmälan och sker terminsvis. Om du är intresserad av någon verksamhet är du välkommen att kontakta körledaren för mer information.

Småstjärnorna i Glöstorpskyrkan

Kör för dig som är 6-9 år. Vi varvar lek med roliga sånger. Ibland uppträder vi i Glöstorpskyrkan vid familjegudstjänster. Ons 2024 15.00, Glöstorpskyrkan. Anmälan krävs.

En grupp barn står utomhus och spelar på en och samma bongotrumma.

Hemliga klubben/Regnbågen i Säve

För dig som går i förskoleklass till och med åk 3. Fritidsverksamhet med kreativa uttryck med barnets perspektiv i fokus. Tisdagar 2024 13.15, Säve församlingshem. Lov och studiedagar stängt. Anmälan krävs.

Närbild på en barnkör som sjunger i ett klassrum.

Barnkör i Backa

För dig som är 6-9 år och gillar att sjunga och gärna träffar andra som också älskar musik. Körsång från grunden varvas med musiklek, och ett par gånger per termin är vi med och sjunger i Backa kyrka. Mån 2024 17.00, Backa församlingshem. Anmälan krävs.