Det händer i kyrkorna

På denna sida kan du läsa mer om allt som händer i kyrkorna. Allt från gudstjänster och evenemang till löpande verksamheter.

Barn i färggranna regnkläder plaskar i en vattenpöl.

Barnverksamheter

På denna sida kan du ta del av de fritidsverksamheter och barnkörer som erbjuds för barn i Backa pastorat. Samtliga verksamheter på denna sida kräver anmälan och sker terminsvis. Om du är intresserad av någon verksamhet är du välkommen att kontakta ledaren för verksamheten för att få mer information.

Digital kyrka

På denna sida hittar du bland annat Veckans ord på vägen (publiceras varje lördag kl. 18), församlingsblad och digitala inslag som 15 minuter i soffan och intervjuer. Ta del av Backa pastorats digitala kyrka!

Två föräldrar fikar med sin lilla bebis i lekparken.

Familjeverksamheter

På denna sida kan du ta del av de verksamheter som erbjuds för familjer i Backa pastorat. Det finns öppna verksamheter där ingen anmälan krävs och som man kan komma till de gånger man kan och det finns verksamheter som kräver anmälan. Om du är intresserad av någon av verksamheterna är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen för mer information.

Någon håller i ett pärlarmband.

Gudstjänster och evenemang

På denna sida kan du ta del av veckans gudstjänster som uppdateras varje måndag och andra evenemang som sker i Backa pastorat.

Ett smalt träkors. I bakgrunden syns en gitarrist och en sångare uppträda på en liten scen.

Kör och musik

Vi har flera körer för alla som tycker om att sjunga, såväl ung som gammal, nybörjare som van körsångare. Vare sig du föredrar klassisk kyrkomusik, jazz, visa eller gospel är du välkommen till den härliga gemenskapen där vi som älskar att sjunga kan mötas!

Någon håller i en finsk bibel.

Sverigefinsk verksamhet

Den huvudsakliga verksamheten sker i Glöstorpskyrkan på Tuve torg - tvåspråkiga gudstjänster, gemenskapsgrupper och möjlighet till samtal och stöd på finska. På denna sida kan du läsa mer om den sverigefinska verksamheten i Backa pastorat.

Några unga tjejer sitter och skrattar vid ett bord.

Ungdomsverksamheter

På denna sida kan du ta del av de verksamheter som erbjuds för ungdomar i Backa pastorat. Samtliga verksamheter på denna sida är öppna verksamheter, vilket betyder att ingen anmälan krävs och man kan komma de gånger man kan. Om du är intresserad av någon av verksamheterna är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen för mer information.

En man i rutig skjorta ler mot kvinnan bredvid. En kvinna med röd blus syns suddigt i bakgrunden.

Vuxenverksamheter

På denna sida kan du ta del av de verksamheter som erbjuds för vuxna i Backa pastorat. Det finns öppna verksamheter där ingen anmälan krävs och som man kan komma till de gånger man kan och det finns verksamheter som kräver anmälan. Verksamheterna för vuxna är indelad i 4 underkategorier - aktivitet och rörelse, mötesplatser, skapande och kurser.

Månadsblad, hemsida eller app - du väljer vad som passar bäst!

Det finns flera sätt att få information om vad som händer i Backa pastorats sju kyrkor.

Kalender

Här kan du ta del av allt som sker i Backa pastorat. Gudstjänster, öppna verksamheter och evenemang!

Se vad som händer i de olika kyrkorna

Backa kyrka

Belägen uppe på kullen blickar Backa kyrka ut över bygden. På denna sida kan du ta del av det som sker i Backa kyrka och församlingshem: gudstjänster, körer, kurser och grupper.

Brunnsbokyrkan

Din kyrka på Brunnsbotorget. En central kyrka - mitt i livet. På denna sida kan du ta del av det som sker i Brunnsbokyrkan: gudstjänster, körer, kurser och grupper.

Glöstorpskyrkan

Placerad på Tuve Torg är Glöstorpskyrkan en kyrka mitt i byn! På denna sida kan du ta del av det som sker i Glöstorpskyrkan: gudstjänster, körer, kurser och grupper.

Kärra kyrka

Kyrkan som blev vald till Hisingens vackraste byggnad för några år sedan! På denna sida kan du ta del av vad som sker i Kärra: Gudstjänster, grupper och kurser.

Rödbo kyrka

Rödbo kyrka är en liten pärla som passar utmärkt för kyrkliga handlingar vid mindre sällskap. Här firas gudstjänst på söndagar en gång i månaden.

Säve kyrka

Säve kyrka tros vara från 1200-talet, men byggdes ut och fick sina enastående takmålningar på 1700-talet. På denna sida kan du ta del av vad som sker i Säve: Gudstjänster, grupper och körer.

Tuve kyrka

Välkommen till denna gamla, vackra och pittoreska kyrka från 1100-talet som ligger i norra delen av Tuve - nära gränsen till Säve. En populär kyrka vid kyrkliga handlingar. Här firas gudstjänst på söndagar en gång i månaden.