Diakon 100%

Om pastoratet

Avesta-Grytnäs pastorat har cirka 13 000 församlingsbor. Vi erbjuder en kyrka mitt i staden och en landsbygdskyrka i vacker idyll, två församlingshem, ett kapell, en möteslokal i stadens galleria och en för- och friskola.

Tillsammans är vi ungefär 50 engagerade medarbetare som arbetar för att sprida guds ord, bygga gemenskap och bidra till samhällsnyttan.

om tjänsten

Vi söker dig som är diakon och vill arbeta för kyrkans närvaro i samhället och samverka med olika aktörer. Tillsammans med kollegor och ideellt engagerade kommer du arbeta i för att skapa mötesplatser och vidareutveckla det diakonala arbetet. Du har goda möjligheter att utveckla ditt egna arbete.

Körkort och tillgång till egen bil är en förutsättning för tjänsten.

kontaktpersoner

madeleine.ingmarstedt@svenskakyrkan.se, kyrkoherde: 070-243 99 50

johan.jernberg@svenskakyrkan.se, Vision: 070-086 77 20

ansökan

Välkommen att mejla din ansökan innehållande personligt brev, CV och lönespråk till avesta-grytnas.pastorat@svenskakyrkan.se senast den 31 maj.