Foto: Ann-Sofie Nord

Välkommen till Åtvids församling Fredrik Ingå!

Under en längre tid har en av församlingens kantorstjänster varit vakant, men efter en tråkig tvångspaus i körlivet på grund av pandemin, har vi nu äntligen kunnat rekrytera en ny kantor till församlingen.

Fredrik Ingå började sin tjänst i Åtvid den 1 september. Vi är mycket glada att kunna välkomna Fredrik till vårt arbetslag som med sina mångsidiga begåvningar kompletterar musikarbetslaget.

Här berättar Fredrik lite om sig själv.

Foto: Ann-Sofie Nord

- Jag heter Fredrik Ingå och är församlingens nya kantor. Jag har jobbat som kyrkomusiker i ca 30 år, men de senaste åren har jag varit anställd som musiker på Östgötateatern.

Norrköping har tills nu varit min hemort, men under hösten kommer jag, tillsammans med min sambo Ann-Sofie, att flytta till ett hus utanför Grebo.

Jag gillar musikaliska utmaningar och tycker om att röra mig mellan olika genrer. Ser fram emot att möta människor i både glädje och sorg, och att få bidra till församlingens rika musikliv.