Foto: Lotta Damm

Ny personal på kyrkogårdsförvaltningen

Ann-Sophie Wincent

Hej!
Jag heter Ann-Sophie Wincent. Jag är gift med Hans och vi bor på en liten hästgård i Rumma, med ett hemmavarande barn och två utflugna. Vi har fem egenuppfödda nordsvenskar som vi rider och kör, ett gemensamt familjeintresse.
På gården finns även får och höns samt en stor trädgård där jag gillar att jobba och odla både blommor och ätbart. Annars reser vi gärna, en del med motorcykeln, och umgås med vårt barnbarn Eira snart 2 år.

Ann-Sophie Wincent, kyrkogårdsförvaltningen Foto: Lotta Damm

Efter en säsongsanställning som kyrkogårdsarbetare i församlingen förra året, trivdes jag så bra att jag sa upp mig från mitt tidigare jobb som städare när jag fick en fast anställning här i januari. Jag arbetar nu som kyrkvaktmästare med särskilt ansvar för gravkapellet, kyrkogårdsarbetare och städare - ett omväxlande och mycket roligt arbete!