Hjälp till självhjälp mot våldet – ditt bidrag behövs!

Act Svenska kyrkans fasteaktion handlar i år om att vi alla har rätt att leva i en trygg och säker miljö fri från våld. Men det är långt ifrån alla som gör det. Israel och Palestina är en av många regioner med höga våldsnivåer och varje dag betalar palestinier och israeler ett högt pris för den utdragna konflikten.

Genom ”Protection groups” uppmuntras lokala initiativ för en positiv samhällsutveckling som ger sammanhållning och hopp.  I El Salvador finns ett center som arbetar för att fler, inte minst män, ska inkluderas i arbetet för att minska det utbredda våldet i delar av Centralamerika.

Detta är två exempel där viktiga insatser görs. Fasteaktionen stöder grupper och individer som kämpar och arbetar mot våldet i sin närmiljö.

Läs mer om fasteaktionen 2020

Ge en gåva