Foto: Lotta Damm

Hej!

Jag heter Henrik Kristing och är ny präst i Åtvids församling.

Hej!
Jag heter Henrik Kristing och är ny präst i Åtvids församling. Jag har varit präst i tjugofem år och kommer närmast från Linköping där jag arbetat som församlingsherde.
Eftersom det blev mycket administration under de åren så ser jag nu fram emot att få mer tid till vanliga prästuppgifter som gudstjänster och kyrkliga handlingar (dop, vigsel, begravning), konfirmander och äldre ungdomar, vuxenundervisning och samordning av diakonigruppen.

Det jag tycker är viktigaste som präst är att i ord och handling få visa på Jesus Kristus och på Guds oändliga kärlek och barmhärtighet till oss människor. För vem vi än är och hur vi än har det så är vi alla lika värdefulla i Guds ögon och lika ovillkorligt älskade precis som vi är.

Henrik Kristing, präst Foto: Lotta Damm

På fritiden tycker jag om att sjunga i kör och fixa med mitt hus i Linköping. På sommaren är jag helst ute i skärgården med min segelbåt och på vintern vill jag gärna åka skidor. Då försöker jag också få med mig mina tre vuxna barn som bor utspridda i landet.

Jag vill så snart som möjligt lära känna församlingen och er som bor här, så jag blir jätteglad för alla som hör av sig och vill visa mig runt. Men jag ber på förhand om ursäkt för att jag inte är så bra på att komma ihåg namn. Jag jobbar på det, även om det tar lite tid.