Emelie Hjerth, ny präst i Åtvids församling.

Hej! Jag heter Emelie Hjerth och är ny präst i Åtvids församling.

Hej!
Jag heter Emelie Hjerth och är ny präst i Åtvids församling. Närmast kommer jag från en tjänst i Kolmårdens församling, Norrköping.
Jag bor i Linköping sen snart 12 år tillbaka och de senaste 6 åren har jag bott i Johannelund där jag trivs fantastiskt bra. Jag har varit präst i 2,5 år, innan jag blev präst utbildade jag mig till och arbetade som socionom, bland annat har jag arbetat som biståndshandläggare på Åtvidabergs kommun.

Emelie Hjerth Foto: Lotta Damm

Som präst brinner jag för allas plats i kyrkan, vare sig du är 5 år eller 95 år så är du viktig och har en viktig plats i församlingen, i gudstjänsten.
Jag har arbetat mycket med enskilda (själavårdande) samtal, gudstjänst och med konfirmand och ungdom. Det kommer jag fortsätta göra i Åtvids församling.

När jag inte arbetar så är jag väldigt gärna hemma i min soffa eller på min balkong. Jag läser mycket, stickar periodvis, är en inbiten löpare och träffar gärna mina vänner och alla deras barn.
Jag lägger också en hel del tid på det internationella nätverk Young Clergy Women International, där jag sitter i styrelsen.