Samtalsgrupper

Träffas en eller flera gånger i månaden i Virserum och Lönneberga.

Samtalsgrupp - Virserum

Runt omkring i vårt samhälle finns aktiviteter för vår kroppsliga friskvård, möjligheterna är många även på en liten ort som Virserum. Men om jag vill tala med någon om livet eller tron då är mötesplatserna inte så många. Därför startade vi upp en samtalscirkel i Virserums församling för några år sedan.

Vi träffas varannan onsdags kväll för att diskutera något spännande vi läst, sett eller hört. Oftast har vi haft en bok som diskussionsunderlag och vi har hunnit med många böcker bl.a. två stycken av Olle Carlsson, en bok om livsberättelser ur gamla testamentet ”Sex nyanser av Gud” och senast var det ”De nya dödssynderna” av Stefan Einhorn. När vi läste ”Sex nyanser av Gud” så blev vi varse att de gamla berättelserna som en del av oss fått höra i söndagsskolan inte alltid var så enkla att förstå, tillvaron var och är komplicerad och Gud kan ofta vara svår att förstå sig på.

Ola Sandberg 0495-301 82

Samtalsgrupp - Lönneberga

Tro & liv – Liv & Tro

Vi har alla olika vägar till tro. Ibland är de krokiga, ibland känns det som om vägen inte finns. Ibland känns den som E4:an - rak och okomplicerad.

Oavsett hur din väg ser ut, så är du välkommen att vara med! Vi träffas varannan tisdag, jämna veckor, kl. 19-21 i Lönneberga församlingshem.

Vi startar den 16 oktober 2018.

Diakon Elisabeth Johansson 0495 - 24 95 97