Foto: Jessica Hedlund

Sommarmässa Billdals kyrka 13/6

Välkommen att fira gudstjänst fysiskt igen! I Billdals kyrka kan vi ta emot max 30 personer till gudstjänst, vi håller avstånd och sitter på anvisade platser. Billdals kyrka söndag 13 juni 9.30.

Theresia Båvenby präst
Karin Bengmark musiker
Jozef Poltorak vaktmästare

KOLLEKT

Söndagens kollekt går till Act Svenska kyrkans projekt ”Mentormammor”, Askims församlings särskilda missionsprojekt.

I Etiopien, Sydafrika, Eswatini och Egypten besöker äldre, erfarna mammor unga mammor som har det svårt på olika sätt. Målet är att deras barn ska överleva och växa upp friska och trygga. Mentormammorna ger kunskap, hälsovård och självkänsla och följer barnen upp till fem års ålder.

Mentormammorna är kvinnor som själva levt ett utsatt liv med barn i kåkstäderna. Tack vare projektet får de lön och utbildning, så att de kan vara ett praktiskt och känslomässigt stöd för unga mödrar som saknar socialt skyddsnät. Idag omfattas ungefär 13 000 mammor och barn av projektet.

Du kan bidra med kollekt via Billdals kyrkas swishnummer 1236695522
Dagens kollekt är öppen fram till klockan 24.00.

Foto: Josefin Casteryd/IKON