Foto: Göran Bejstam

Digital gudstjänst Billdals kyrka 2/5

Välkommen att ta del av en inspelad digital gudstjänst från Billdals kyrka femte söndagen i påsktiden. Theresia Båvenby präst, Göran Bejstam musiker, Ingela Olander diakon och medarbetargrupp psalmsång. Sänds på hemsidan söndag 2 maj 10.00.

Gudstjänsten sänds här på söndag klockan 10.00.

KOLLEKT

Söndagens kollekt går till SKR, Sveriges kristna råd, för stöd till arbete med migration och integration.

Krig och förtryck på grund av tro, etnisk tillhörighet eller sexuell läggning driver människor på flykt i en omfattning som vi inte har sett sedan andra världskriget. Några söker sig till vårt land i hopp om en bättre framtid för sig och sina familjer. Kyrkorna i Sverige har på olika sätt varit starkt engagerande i mottagandet av dessa människor.

Dagens kollekt till Sveriges kristna råd (SKR) ger oss möjlighet att ta del i den världsvida kyrkans arbete till stöd för människor som av olika anledningar tvingats på flykt.

Du kan bidra med kollekt via Billdals kyrkas swishnummer 1236695522
Dagens kollekt är öppen fram till klockan 24.00.