Ledig tjänst: Kyrkoherde

Kyrkoherde i Asker-Lännäs församling

Vår kyrkoherde har gått i pension. Är du hans efterträdare?

Vid årskiftet 2023-2024 gick kyrkoherde Mikael Schmidt i pension.
Vi söker en kyrkoherde alternativt blivande kyrkoherde som tillsammans med arbetslaget och församlingen ser möjligheter att fortsätta bygga framtidens kyrka.

Längtar du efter att bli kyrkoherde men saknar kyrkoherdeutbildningen?
Kom då till oss i Asker-Lännäs församling. Vi ser till att du får utbildningen under tiden du arbetar hos oss!

Asker-Lännäs församling, en landsbygdsförsamling, ligger i Östernärke och är en del av Örebro kommun. Det är ca 3 mil till Örebro.
Du bör ha körkort och tillgång till bil då verksamheterna och våra kyrkor är utspridda i församlingen.

I församlingen bor ca 3500 personer varav närmare 70% tillhör Svenska kyrkan. Arbetslaget består av ca 10 personer.

Vi välkomnar dig som har tydliga ledaregenskaper och använder ditt ledarskap i tjänst för andra och finner glädje i att se andra växa.

Du är välkommen att kontakta kyrkorådets ordförande Annbrith Wiman eller kantor Kerstin Edewald Berg.

Annbrith Wiman
kyrkorådets ordförande
annbrith.wiman@svenskakyrkan.se

Kerstin Edewald Berg