Foto: Erik Pavval

Predikoturerna upphör i dagstidningarna

Från och med 1 oktober 2020 slutar Arjeplog-Arvidsjaurs pastorat med att annonsera predikoturer i Piteå-Tidningen och Norran.

Vi har sett över våra rutiner kring annonsering. Vi förstår att allt färre prenumererar på Piteå-Tidningen och Norran, åtminstone som papperstidning.

Om ni läser predikoturen på fredagar så märker ni att Piteå församling redan har slutat annonsera och snart gör Arjeplog-Arvidsjaurs pastorat likadant.
Det här börjar gälla från oktober i år.

Varför gör vi så här?

Vi ser över våra kostnader, kan vi göra saker på ett billigare sätt så är det vår skyldighet mot medlemmarna.
Men ingen ska lämnas villrådig, vi kommer att hjälpa till på olika sätt för att berätta om vad som händer i våra kyrkor i vårt stora, stora pastorat.
Istället får ni söka efter information om vad vi gör i kyrkan i Annons X:et eller Arjeplogar´n som kommer till alla hushåll.

För er som redan söker digitalt rekommenderar vi vår hemsida eller Svenska Kyrkans gratisapp Kyrkguiden.
För att inte lämna er i sticket lovar vi att om ni hör av er ska vi skicka ett nyhetsbrev med information om vår verksamhet, antingen som ett brev eller digitalt.

Hör gärna av er till våra expeditioner i Arjeplog och Arvidsjaur så ska vi hjälpa er med allt vi bara kan. Kontaktuppgifter hittar du här.

nyhetsbrev om vår verksamhet

Om du vill ta del av vårt nyhetsbrev som skickas ut via mail eller brev, ta då kontakt med pastorsexpeditionen i Arjeplog eller Arvidsjaur. Kontaktuppgifter hittar du här.