Götlunda kyrka med kyrkogård

Välkommen till Götlunda!

Nyhet Publicerad Ändrad

Här har vi sammanställt det som händer i Götlunda kyrka och Sockenstugan. Varmt välkomna till våra gudstjänster, verksamheter och arrangemang!

Påsk i Arbogabygdens församling

Följ med och upplev påsken som handlar om att livet vinner över döden, att kärleken är starkare än hatet. Följ med oss och besök våra gudstjänster för att uppleva hela påsken.

Välkommen tillbaka till våra träffar efter sommaren

Torsdagsträff i Sockenstugan

Varmt välkommen i gemenskapen, torsdagar kl. 10-12.

Öppet kyrkis

Öppet Kyrkis

Varmt välkomna att leka, umgås, sjunga och fika! För barn 0-6 år med vuxna.

Götlundas kyrkliga syförening

Vi träffas jämna veckor på onsdagar. Hör av dig till Anna Katri Kuronen vid frågor.

Sjungiorer - barnkör och miniorer i samma grupp.

På sjungiorerna är Åsa Westerberg, Madelene Berg och Annika Gustavsson ledare. Det är en härlig blandning av sång, skapande, musik, lek och fika.  Sjungiorerna medverkar med sång, musik och annat i Götlunda kyrka vid familjegudstjänsterna.
Vi ses tisdagar i Sockenstugan och kyrkan
kl. 13.30 - 14.30 för årskurs 1-2
kl 15.00 - 16.00 för årskurs 3-6

Kungiorer

Några gånger per termin bjuds barnen i åk 5-6 in för kungior-träffar. Vi gör olika saker varje gång, vi har åkt slalom, gjort mysterievandring, sjungit i luciatåg,
haft olika tema-tillfällen (ex.vis ”Må bra”, ”Miljö” osv)
Ledare är Annika Gustafsson, Madelene Berg, Mikaela Lundin och Åsa Westerberg

Götlunda kyrkokör

Götlunda kyrkokör är en fyrstämmig blandad kör.
Vi sjunger på gudstjänster, vid större högtider och gör olika projekt, nu senast ett gospel-projekt. Vi övar onsdagar kl 19-20.30 i Götlunda kyrka.
Körledare Åsa Westerberg

Götlunda kyrka

Götlunda kyrka ligger 12 km väster om Arboga och invigdes efter en genomgripande ombyggnad år 1747.

Sockenstugan i Götlunda

Nära Götlunda kyrka ligger Sockenstugan. Lokalen kan hyras för möten, sammankomster, dopkalas, minnesstunder med mera.