Stiftsvisa HR-nätverk

Stiftsvisa HR-nätverk utgör en möjlighet för alla er som arbetar med HR-frågor att mötas för dialog och erfarenhetsutbyte i olika frågor för att på så sätt stärkas i er yrkesroll.

Arbetsgivarorganisationens regionala förhandlare/rådgivare bjuder in till en till två träffar per termin. Programmet utgår dels från aktuella frågor från deltagarna i respektive nätverk, dels från frågor som förhandlare/rådgivare har fångat upp som viktiga.

HR-nätverken är en av Skao:s medlemsaktiviteter och är kostnadsfria för deltagarna.

Olika skrifter från arbetsmiljöverket ligger på en stötdämpande matta ihop med plasthandske.

Utbildningar arbetsmiljö

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation erbjuder utbildningar inom såväl fysisk som organisatorisk och social arbetsmiljö.

Arbetsmiljölagen och andra häften som rör arbetsmiljöfrågor.

Ducatus på webben om arbetsmiljöfrågor

Arbetsmiljö och verksamhet hänger samman. Det är i verksamheten förutsättningarna för arbetsmiljön uppstår och arbetsmiljön påverkar hur verksamheten utförs.

Collage. Fotot tillvänster visar präst som läser ur arbetsmiljölagen, fotot till höger visar händer från två personer som samarbetar.

Arbetsmiljö

En god arbetsmiljö är en förutsättning för en bra verksamhet.