Rätt bemanning för verksamhetens behov - infomaterial

Rätt bemanning för verksamhetens behov – processkarta för omställning i Svenska kyrkan.

För att möta Svenska kyrkans ökande behov av omställning, har Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation tagit fram materialet Rätt bemanning för verksamhetens behov.

Folder/affisch (4 sidor)

Foldern/affischen Rätt bemanning för verksamhetens behov - översikt över omställningsprocessen i Svenska kyrkan ger en snabb överblick och kan exempelvis användas vid informationsmöten eller för att sätta upp på en anslagstavla.

Lågupplöst pdf A3 (2,9 MB):
Rätt bemanning för verksamhetens behov – kort översikt över omställningsprocessen i Svenska kyrkan​ - webb

Högupplöst pdf för utskrift A3 (9,5 MB):
Rätt bemanning för verksamhetens behov – kort översikt över omställningsprocessen i Svenska kyrkan​ - utskrift

Fördjupningsmaterial

Fördjupningsmaterialen kompletterar foldern och häftet.

Mer om bemanning och omställning

Rätt bemanning för verksamhetens behov

Rätt bemanning för verksamhetens behov (e-utbildning)

E-utbildningen Rätt bemanning för verksamhetens behov går igenom grunderna i arbetet med omställning

Fyra foton. Uppe till vänster urnbegravning, uppe till höger en person som doppar oblat i vin, nere till vänster dopfunt med kanna i silver intill, nere till höger blombukett.

Prästbanken

Ett erbjudande från Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation

Kvinna med prästskjorta lutar sig mot ett träd. I bakgrunden en kyrka.

-Vi måste hela tiden tänka om

I en landsbygdsförsamling präglad av utflyttning, begränsad arbetsmarknad och en åldrande befolkning minskar medlemsintäkterna för varje år som går. -Det gör att vi måste ligga steget före med förändringar för att inte tvingas säga upp personal, säger Åmåls kyrkoherde Lotta Cohén.