Boka redan idag!  ​Tre platser kvar på Chefs- och ledarskapsutveckling i Svenska kyrkan

Nyhet Publicerad

-  det uppskattade tvååriga programmet för dig som är chef och arbetsledare med underställd personal.

Den 4 oktober startar programmet "Chefs- och ledarskapsutveckling i Svenska kyrkan" som ger 30 högskolepoäng i religionspedagogik och behörighet att söka kyrkoherdetjänst inom Svenska kyrkan, för dig som präst.

"Chefs- och ledarskapsutveckling i Svenska kyrkan" omfattar 20 heldagar fördelade på 10 tillfällen under fyra terminer, och innehåller dialogföreläsningar, metodfördjupningar, litteraturstudier, övningar, reflektionstillfällen och arbete med konkreta praktikfall kopplat till din egen roll och sammanhang som chef.

Så här berättar en kollega om programmet;
"Utbildningen har gett mig en trygghet i mig själv som chef och samtidigt har den gett insikten om att ledarskap är ett yrke som man ständigt behöver uppdatera. Jag känner att jag fått bra metodiska verktyg för att vara en medveten ledare.”

Läs mer och anmäl dig här!