Alla ärenden om kollektivavtalsbrott under strejken återkallade

Nyhet Publicerad

Kommunal har återkallat alla förhandlingsframställningar om brott mot kollektivavtal eller MBL som har samband med strejken.

I samband med arbetskonflikten fick vissa arbetsgivare förhandlingsframställan från Kommunal om brott mot kollektivavtal eller MBL i samband med hanteringen av konflikten. Det var framför allt problemen med dispens för begravningar som orsakade situationer som Kommunal tolkade som felaktigt hanterade. I samband med överenskommelsen som avslutade arbetskonflikten, kom Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation och Kommunal även överens om att avskriva alla sådana ärenden.

Kommunal har nu meddelat att de har återkallat alla dessa förhandlingsframställningar. Om någon arbetsgivare har ett ärende som fortfarande pågår, kontakta Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation omgående.

Observera att detta är en nyhetsartikel, vilket betyder att den inte uppdateras. Datumet då nyheten publicerades ser du högst upp på sidan. Håll dig uppdaterad om de senaste nyheterna genom att prenumerera på e-postnyhetsbrevet Observera