Små späda skott tittar upp ur jorden.
Foto: Torsten Bundsen

Ny som kyrkoherde - kyrkoherde på ny post

En unik möjlighet för dig som är ny som kyrkoherde alternativt kyrkoherde på ny post att möta representanter från arbetsgivarorganisationen och bli uppdaterad kring frågor relevanta för dig i din roll som arbetsgivare.

Dessa digitala introduktionsträffar vänder sig specifikt till dig som tillträtt som kyrkoherde det senaste året – oavsett om du varit kyrkoherde tidigare eller inte.

Träffarna ger dig uppdaterad information om exempelvis

• arbetsgivarfrågor (vilket utbud och vilket stöd som erbjuds och vilka frågor som är aktuella för tillfället)
  • omställning och Kyrkans trygghetsråd
  • aktuella arbetsmiljöfrågor
  • olika verktyg, som medarbetarundersökningen Akka, IA trossamfund, webbhandboken Vera samt nyhetsbrev
  • utbildningar och andra medlemsaktiviteter.

Träffarna ger dig även möjlighet att utbyta erfarenheter i mindre grupper.  Vi hoppas också att träffarna ska göra det enklare för er deltagare att bygga egna stiftsövergripande nätverk med andra kyrkoherdar.

Träff våren 2024 - anmälan är öppen

Vårens digitala träff blir 24 maj kl. 10.00-12.00. Anmäl dig redan idag!

Viveka Dybeck är koordinator och moderator. Skicka gärna in frågor du vill att vi tar upp på träffen till viveka.dybeck@skao.se

Personliga inbjudningar skickas även ut med e-post.

Varmt välkommen!

Arbetsmiljökonferens 22-23 maj 2024

Tema: Arbetsmiljö i förändring! Årets evenemang för er som ansvarar för dagens och morgondagens arbetsmiljö inom Svenska kyrkan.

en person sitter och bläddrar i ett häfte.

Utbildningar och medlemsaktiviteter för kyrkoherdar

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation erbjuder ett flertal utbildningar och medlemsaktiviteter särskilt anpassade för kyrkoherdar