Fyra foton bildar collage. En präst bryter oblat, en person sitter vid skrivbord intill hörlurar, en person skriver på ett block, ett bord med ordförandeklubba.
Foto: Magnus Aronson, Kristin Lidell

Medlemsaktiviteter

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation arrangerar regelbundet olika typer av evenemang, på egen hand eller i samverkan med andra.

Vissa aktiviteter är öppna för alla som är intresserade, vissa vänder sig till en viss målgrupp. Utöver öppna medlemsaktiviteter anordnas arbetsgivarkonferenser, fullmäktige och samrådskonferens, som en del av arbetsgivarorganisationens förtroendemannaorganisation. Dessa är endast öppna för valda ledamöter.

foto på hus vid Sigtunastiftelsen, lägre pelargång till vänster, högre torn till höger.

Teologisk bildning för förtroendevalda i Svenska kyrkan

Har du som förtroendevald känt ett sug efter att fördjupa dig i teologins värld? Känner du tvekan på grund av att du tyckt att den teologiska ”kostymen” varit lite för ”trång” så att den riskerar att stänga dörrar som i en folkkyrka borde stå öppna mot livets rikedom? Då är detta något för dig!

Arbetsmiljökonferens 22-23 maj 2024

Tema: Arbetsmiljö i förändring! Årets evenemang för er som ansvarar för dagens och morgondagens arbetsmiljö inom Svenska kyrkan.

Havsvågor

Ledarskapsdagen

En medlemsaktivitet och ett erbjudande om påfyllnad i frågor som rör ledarskap för dig som genomfört något av Skao:s ledarskapsprogram. Introduceras hösten 2023.

En kikare ligger på en bergstopp

HR-dagen

En medlemsaktivitet för dig som arbetar med HR-frågor i församling/pastorat/stift. En heldag fylld av erfarenhets- och kunskapsutbyte, inspiration och kanske oprövade perspektiv. En möjlighet till nya insikter att förvalta och utveckla på hemmaplan i det egna fortsatta arbetet. Varannan gång är HR-dagen digital, varannan gång möts vi fysiskt.

Stiftsvisa HR-nätverk

Stiftsvisa HR-nätverk utgör en möjlighet för alla er som arbetar med HR-frågor att mötas för dialog och erfarenhetsutbyte i olika frågor för att på så sätt stärkas i er yrkesroll.

massor med frukter i olika färger och former, några av dem uppskurna.

ALLA-dagen

ALLA-dagen - för er arbetsgivarföreträdare som arbetar med frågor som rör arbetsrätt, lag, lön och arbetsmiljö: kyrkoherdar och andra chefer, övriga som arbetar med HR samt ordförande i kyrkoråd.

En kvinna och en man sitter framför sina datorer vid ett varsitt bord.

Arbetsgivarkonferenser

Vid arbetsgivarkonferenserna väljs ledamöter till Svenska kyrkans arbetsgivarorganisations fullmäktige som i sin tur väljer styrelsen. De hålls i varje stift året efter ett kyrkoval och utgör en demokratisk möjlighet att påverka Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation.

Bord med hörlurar och datorskärm. En person skriver på tangentbord.

HR-forum

HR-forum - för dig som arbetar med HR-frågor inom Svenska kyrkan

uppslagen dator med blommig kaffekopp bakom

Kyrkoherdeforum

Ett återkommande forum för kunskaps- och erfarenhetsutbyte där ni kyrkoherdar har stor möjlighet att påverka innehållet. Temana bestäms utifrån såväl omvärldsbevakning som inkomna förslag. Det ska alltid vara värdefullt att delta.

Små späda skott tittar upp ur jorden.

Ny som kyrkoherde - kyrkoherde på ny post

En unik möjlighet för dig som är ny som kyrkoherde alternativt kyrkoherde på ny post att möta representanter från arbetsgivarorganisationen och bli uppdaterad kring frågor relevanta för dig i din roll som arbetsgivare.

datorskärm emd texten Ordförandeforum i förgrunden. Två gröna växter i bakgrunden.

Ordförandeforum

Ett återkommande forum för kunskaps- och erfarenhetsutbyte där ni ordförande och vice ordförande har stor möjlighet att påverka innehållet. Temana bestäms utifrån såväl omvärldsbevakning som inkomna förslag. Det ska alltid vara värdefullt att delta.