Uppslagen lagbok, papper, penna, hand som skriver.
Foto: Susanne Kronholm

Kontaktuppgifter rådgivning

Vi ger utbildning, råd och service i arbetsgivarfrågor: arbetsrätt, arbetsmiljö med mera. Välkomna att kontakta oss - vi finns till för er!

Kontakta i första hand din regionala förhandlare/rådgivare. Om förhandlarna/rådgivarna i din region inte är tillgängliga, kan du i akuta frågor kontakta Svenska kyrkans arbetsgivarorganisations jour för avtal och arbetsrätt.

Ring 08-737 72 00, eller fyll i kontaktformuläret. Du kommer att få svar snarast, normalt inom 24 timmar, helgfri måndag till fredag. Ibland kan dock belastningen vara högre vilket kan medföra något längre svarstider.  Jouren har öppet 8.30-12 och 13-15 helgfri måndag till fredag.

Rådgivning region norr - Härnösands, Luleå, Uppsala och Västerås stift (undantaget Uppsala stiftskansli)

Ulrika Andersson

Mer om Ulrika Andersson

Ylva Linghult

Mer om Ylva Linghult

Härnösands, Västerås, Luleå och Uppsala stift (utom Uppsala stiftskansli). Har kontoret i Uppsala. Har kontoret i Umeå.

Rådgivning region väst - Göteborgs, Karlstad och Skara stift

Region öst - Linköpings, Stockholms, Strängnäs och Visby stift samt Uppsala stiftskansli

Mari Burell

Mer om Mari Burell

Stockholms och Visby stift samt Uppsala stiftskansli. Har kontoret i Stiftets hus i Uppsala.

Anna Molander

Mer om Anna Molander

Linköpings och Strängnäs stift. Har kontoret på Biskopsgatan 2 i Strängnäs.

Rådgivning region syd - Lunds och Växjö stift