Bord med hörlurar och datorskärm. En person skriver på tangentbord.
Foto: Magnus Aronson

HR-forum

HR-forum - för dig som arbetar med HR-frågor inom Svenska kyrkan

2024 års HR-forum

22 mars kl. 13.00-14.30

Program 22 mars:

• Lönerevision för säsongsanställda
  • Anställning av minderåriga
  • Kyrkans trygghetsråd

Medverkande på forumet är Ulrika Andersson, P G Forsberg, Anna von Malmborg från Skao och Hanna Becker från Kyrkans Trygghetsråd.

6 september kl. 13.00-14.30

Anmälningsrutiner

Anmälan sker till respektive forum senast två dagar före kl. 13.00. det är bara att klicka på länkarna ovan. Kallelse med länk till zoom-möte och övrig information skickas ut på eftermiddagen två dagar före.

Har du en specifik fråga? Skicka in den till  senast tre dagar före respektive forum för att vi ska kunna garantera att den kommer med. Välkommen!​

Bakgrund till HR-forum

Under 2020 bjöd arbetsgivarorganisationen regelbundet in till HR-forum. Primärt för att informera om och samtala kring olika aspekter med utgångspunkt i den pågående pandemin men även andra ämnen lyftes. Satsningen har uppskattats av er medlemmar så vi fortsätter med dem.