Guide för förtroendevalda och kyrkoherdar

En vägledning för förtroendevalda och kyrkoherdar att fullgöra sina respektive uppgifter.

Guide för förtroendevalda utgör en vägledning för både förtroendevalda och kyrkoherdar att fullgöra sina respektive uppgifter. Den utgår från kyrkoordningen och koncentrerar sig på ett antal kärnområden som  förtroendevalda och kyrkoherdar tillsammans behöver få ”på plats” i utövandet av det gemensamma uppdraget och delade ansvaret.

OBS! Reviderad under 2021!

Ladda ner Guide för förtroendevalda

>Ett par hörlurar ligger ovanpå ett uppslag av en skrift med ett citat:.

Utbildningar och medlemsaktiviteter för förtroendevalda

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation erbjuder ett flertal utbildningar och medlemsaktiviteter särskilt anpassade för förtroendevalda

en person sitter och bläddrar i ett häfte.

Utbildningar och medlemsaktiviteter för kyrkoherdar

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation erbjuder ett flertal utbildningar och medlemsaktiviteter särskilt anpassade för kyrkoherdar