Ryggen på fyra böcker som rör ledarskap, varav en är en gammal Svea rikes lag.
Foto: Magnus Aronson

Ducatus på webben om ledarskap

Här publiceras en mängd artiklar och reportage som berör just ledarskap ur olika perspektiv. Såväl experter som chefer och ledare inom Svenska kyrkan delar med sig av erfarenheter och kunskaper. Välkommen att botanisera!

Vad vill du att vi skriver mer om, på temat ledarskap? Skicka gärna ett mejl till internredaktör lotta.person@skao.se

Collage av två foton. Vill vänster lagbok och kyrkoordningen med en ordförandeklubba överst Till höger närbild av omslag till medarbetarsamtal.

Utbildningar styra och leda

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation erbjuder utbildningar för såväl förtroendevalda som för anställda med olika arbetsledande funktioner.

en person sitter och bläddrar i ett häfte.

Utbildningar och medlemsaktiviteter för kyrkoherdar

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation erbjuder ett flertal utbildningar och medlemsaktiviteter särskilt anpassade för kyrkoherdar

Ducatus på webben kompletterar den tryckta medlemstidningen Ducatus. Den både återpublicerar tryckt material och producerar eget, exklusivt för webben.

Ducatus i tryckt version utkommer med fyra nummer per år. Den ingår i medlemsavgiften till Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation. Läs mer och skaffa egen prenumeration!