Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation är arbetsgivar- och serviceorganisation för Svenska kyrkans församlingar, pastorat och stift. Vi tecknar kollektivavtal för Svenska kyrkan samt ger rådgivning och utbildningar i arbetsgivar- och arbetsmiljöfrågor.

Aktuellt från Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation

Prenumerera via RSS

Covid-19 för arbetsgivare

Information om det nya coronaviruset för Svenska kyrkans arbetsgivare publiceras på arbetsgivarorganisationens intranätplats internwww.svenskakyrkan.se/arbetsgivare. Sidorna kräver ingen inloggning.

Det här är Svenska kyrkans arbetsgivarorganisations externa webbplats. Här presenterar vi arbetsgivarorganisationen mer övergripande. 

för dig som är anställd/förtroendevald

Du som arbetar i en församling eller är förtroendevald hittar mer information här, på Svenska kyrkans arbetsgivarorganisations intranät.  Där hittar du också information om arbetsgivarorganisationens hantering av personuppgifter.

Vi anordnar utbildningar inom arbetsrätt, lön, arbetsmiljö samt styra och leda. Du som är chef, anställd eller förtroendevald i Svenska kyrkan hittar arbetsgivarorganisationens utbildningar här.

Kontaktuppgifter

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation
Box 157, 101 23 Stockholm
Besöksadress: Vattugatan 17
Telefon 08-737 70 00
Fax: 08-640 36 05
arbetsgivare@svenskakyrkan.se
Karta att skriva ut