Kyrkoval

Kyrkoval 2021

Vad vill du att Svenska kyrkan ska göra? Söndag 19 september 2021 är det val i Svenska kyrkan. Alla medlemmar som är 16 år och äldre kan rösta och vara med och påverka kyrkans verksamhet och framtid. Välj mellan att förtidsrösta 6-19/9 eller rösta i vallokalerna på valsöndagen 19/9. Besök valstugan för information om kyrkovalet.

NEDRÄKNING TILL VALDAGEN den 19 september:

RÖSTA I KYRKOVALET 2021

Söndagen den 19 september 2021 är det dags för Kyrkoval! Då har du som fyllt 16 år och medlem i Svenska kyrkan möjlighet att påverka vad församlingen ska arbeta med de närmsta fyra åren. Genom din röst i kyrkovalet påverkar du vad som ska utvecklas och prioriteras. Kyrkovalet handlar ytterst om demokrati i kyrkan.

Valsöndagen den 19 september

Under söndagen den 19 september 2021 kan du med fördel avlägga din röst i vallokal mellan klockan 12.00 till 20.00 och vallokalerna följer nedan. Ta med legitimation.

Ängelholm 1: Åvalla församlingsgård, Södra kyrkogatan 3
Ängelholm 2: S:t Mikael, Ishallsvägen 10
Ängelholm 3: Rönneskolan, Skolgatan 8
Ängelholm 4: Montessoriskolan, Norra Sockerbruksgatan 5
Rebbelberga 5: Kungsgårdsskolan, Västra Kungsgårdsgatan 4
Rebbelberga 6: Hyresgästlokalen Östanvindsgatan
Höja 7: Villanskolan, Stallgatan 13
Höja 8: Höja församlingsgård, Höja kyrkväg 12

Förtidsröstning

Förtidsröstning sker på Åvalla församlingsgård, Södra kyrkogatan 3. Ta med röstkort och legitimation. Tiderna är följande:

Fredag 17 september
Klockan 10.00-12.00 och 13.00-15.00

Lördag 18 september
Klockan 10.00-12.00

Söndag 19 september
Klockan 09.00-11.00 och 12.00-20.00

Kyrkovalet 2021

Rösta i kyrkovalet 2021

6-19 september

Hitta din lokal

Valstuga

I valstugan kan du diskutera och få information om valet. Valstugan är i Gamla Rådhuset och har öppet:

MÅndag 13 september till fredag 17 september

Klockan 14.00-18.00

LÖrdag 18 september

Klockan 10.00-14.00

Vi följer gällande rekommendationer.

Texter från nomineringsgrupperna i Ängelholms församling

Socialdemokraternas logga och text att man ska rösta på dem

En öppen och välkomnande folkkyrka

Denna text är material från Socialdemokraterna.

Gruppfoto

Kyrkans Framtid i Ängelholms församling

Denna text är material från Kyrkans Framtid i Ängelholms församling.

Valresultat

Valresultat från kyrkovalet 2021, information om vad som händer efter kyrkovalet och mandatfördelningen.

Om kyrkovalet

I kyrkovalet röstar väljarna om vilka som ska vara med och bestämma i Svenska kyrkan de kommande fyra åren.

Så röstar du

Information om hur, var och när du kan rösta i kyrkovalet.

Tillgänglig webb

Sidor om kyrkovalet med information på lätt svenska, talad webb och teckenspråk.

På andra språk

På andra språk/In other languages

Här finns information om kyrkovalet på andra språk. Information about the election in Church of Sweden translated to several languages.

Kalenderns framsida med motiv av körsbärsblommor.

Om du vill ha en papperskalender finns den att hämta i alla våra församlinggårdar, i våra kyrkor, turistbyrån, Pergamus och biblioteket. Du kan också läsa kalendern digitalt eller prenumerera via e-post. Vill du läsa kalendern digitalt, prenumerera eller läsa våra gamla kalendrar se här!