Musik i sommarkväll

Konsert i Haverö kyrka lördag 30/7 kl. 18.00-19.30

Välkommen till en musikalisk afton med välklingande, välljudande och välkända ”musikaliska örhängen” från flygel och sångare.

Sångerna framförs av Maria Eng-Hillbom och Tommy Palm. Maria är till vardags kyrkomusiker, sångerska och körledare. Tommy sjunger i flera körer, ofta som solist i kyrkorummet.

Flygeln trakteras av kyrkomusikdirektören och dirigenten Heinrich Knüsel från Luzern i Schweiz. Heinrich har sedan många år sitt fritidsboende i natursköna Kölsillre, där han gärna tillbringar sina sommarsemestrar. Och ibland spelar Heinrich upp till kvällskonsert i Haverös vackra kyrkomiljö.

Haverö kyrka är nog en av de vackraste och naturskönaste platserna man kan tänka sig för ett musikaliskt möte. Förra året framförde Heinrich och Tommy sin första gemensamma sommarkonsert i kyrkan. I år utökar vi med Maria och hennes vackra samt omfångsrika altröst i både solon och duetter.

Vi gör det dels för att utmana oss själva. Men, framför allt för att ge dig trevnad, värme samt en särskilt magisk och musikalisk upplevelse under sensommarkvällens alltmer dämpade ljus.

Fri entré. Kyrkan öppnar 17.30 med fri sittning.