Begravning

När någon dör skakas tillvaron i sina grundvalar. Ingenting blir sig längre likt och tillvaron ter sig kaotisk. Ofta behöver man fixa det praktiska, samtidigt som man behöver få tid att sörja den som gått bort. Som kyrka vill vi finnas till stöd och hjälp.

Begravningsgudstjänst

Genom begravningsgudstjänsten får vi möjlighet att ta avsked på ett värdigt sätt. Begravningen blir ett avslut och en början. Om du är intresserad av att fundera kring begravning tillsammans med någon ur församlingen är du alltid välkommen att ta kontakt med vår expedition eller med någon av pastoratets präster.

När ni är redo kontaktar bokar ni in en tid för begravningsgudstjänst antingen via begravningsentreprenören eller genom vår expedition.

Begravningsbokning och förfrågan om begravningar i Gislaveds pastorat bokas genom pastoratets expedition telefon 0371-83650