Sensommar och hösten 2020

Information om våra verksamheter och uppdatering med anledning av den rådande situationen med Covid-19 UPPDATERING: Inga soppluncher under hösten 2020!

Vi börjar försiktigt öppna upp en del av våra verksamheter igen. Gudstjänster firar vi tillsammans. Körverksamheten startar upp igen vecka 34 (barnkören v.37). Barn – och ungdomsverksamheten drar igång i september.

Vi kommer även hålla våra efterlängtade lördagscaféer. Så långt som möjligt försöker vi hålla oss utomhus!
Men på grund av denna envisa pandemi så känner vi i församlingen oss tvungna av att hålla stängt för soppluncher även under hösten.

Maximalt antal besökare på gudstänster och övriga verksamheter är 45 personer, först till kvarn gäller! Det gäller samma regler hos oss som i samhället i övrig: håll avstånd och håll dig hemma om du känner dig sjuk.

Titta i vår kalender vad som händer!

I samband med att vi öppnar upp verksamheterna avslutar vi våra veckohandlingar för personer i riskgrupper. Sista veckohandlingen sker v.33. Om läget i vår näromgivning skulle förändras kommer vi ta nya beslut om hur vi ska göra framöver.

Våra större arrangemang, samt det årliga kalaset för våra äldre församlingsbor, har vi valt att skjuta på framtiden, en framtid där vi kan samlas många igen. Har du biljett till föreläsningen med Ingrid Wall eller 70talskonserten? Här kan du läsa mer om dessa evenemang!

Anderslövs kyrka står öppen varje vardag mellan klockan 8–16 för dig som vill besöka kyrkan, sitta ner en stund, tända ett ljus eller be en bön. Även Fru Alstads kyrka står öppen på vardagar mellan kl. 8-16.

Vår pastorsexpedition når du via telefon eller mail. Besök utöver våra planerade verksamheter måste fortsatt förbokas.

Behöver du samtalsstöd? Våra präster samtalar gärna med dig. De har tystnadsplikt och samtalen är gratis!