Välkommen till gudstjänst!

Palmsöndagen- Nu börjar stilla veckan

Nu börjar stilla veckan
Sista veckan i fastan kallas för stilla veckan, eller passionsveckan. Veckan inleds med palmsöndagen. Vi närmar oss påsken.

Texterna som vi läser på palmsöndagen berättar om när Jesus red in i Jerusalem på en åsna för att fira den judiska påsken tillsammans med sina lärjungar. Han togs emot som en kung av folket. De jublade, viftade med palmblad av glädje och sjöng Hosianna.

Palmsöndagen är en glädjens dag. Samtidigt  visste Jesus vilket lidande som låg framför honom. Under denna dag kan vi därför tänka på svåra uppgifter som vi ibland måste genomföra.

Vi firar palmsöndagen i Amnehärads kyrka kl. 11.00 och i Lyrestads kyrka kl. 18.00. Denna söndag är det också avslutning på fastekampanjen.

Det är komminister Reine Medelius som predikar och organist Lars Kullnes spelar.

Välkommen att fira gudstjänst med oss!