Något för både kropp & själ

Hitta något som passar dig

Under den här vinjetten vill vi trycka på lite extra för aktiviteter som händer i veckan . Vi hoppas att du ska finna något som passar just dig.

Torsdag 10 maj firar vi Kristi himmelsfärdsdag. Rubriken för dagen är - Herre över allting.

Tradionsenligt firar vi gudstjänst i Amnehärads kyrka 08.00. Där sjunger kören från tornet och inleder gudstjänstem. Efter gudstjänsten bjuds vi på en ordenlig frukost i församlingshemmet. I södra delen av pastoratet firar vi "gökotta" på hembygdsgården Bergatorp 08.00. Här medverkar församlingskören och kyrkkaffe och smörgås serveras efter gudstjänsten.

Söndag 13 maj,  Söndagen före pingst. Dagens  rubrik - Hjälparen kommer.              I Kyrkans hus  11.00 firar vi gudstjänst för stora & små. Barngrupperna har sin vår avslutning. Sångmedverkan. Vi avslutar gudstjänsten med kyrklunch.

I Equmenia kyrkan, Gullspång.18.00. firar vi ekumenisk sånggudstjänst tillsammans med ekumeniakören.

Detta är ett axplock av vad som händer i din församling, som vanligt rullar vår övriga verksamhet på som vanligt. Tider och platser ser du det rullande schemat längs ner på sidan.

Välkommen till din församling!