Gudstjänst i adventstid

Vi finns där du finns – Vi finns här för dig!

Kära församlingsbor & besökare i våra kyrkor.

Vi har denna märkliga höst levt på hoppet och sett fram emot att under hela adventstiden få fira gudstjänster och mässor tillsammans med er i våra kyrkor. Vi har dock fått inse att vi än en gång får tänka i nya banor och ställa om. Nu under adventstiden gör vi det p.g.a. regeringens Corona restriktioner. Vi gör det genom att spela in och lägga ut våra gudstjänster på Youtube.

Du hittar dem också på vår hemsida: www.svenskakyrkan.se/amneharad-lyrestad fredag i varje vecka.

Vår Youtube kanal heter ” Amnehärad-Lyrestads pastorat”

Vid dessa gudstjänster kommer också tacksägelser för avlidna församlingsmedlemmar att hållas och kollektändamålen presenteras. Vill du vara med och lägga i kollekten, så kan du de söndagar du önskar swisha din kollekt till våra kollektkonton.

Vi har följande swishkonton:

Amnehärads församling 123 424 73 42

Lyrestads församling 123 030 16 14

Om du vill så hittar du oss också på våra Facebooksidor, vilka heter ”Amnehärads församling ” och ”Lyrestads församling”.

Söndagens kollektändamål: Act Svenska kyrkan, rikskollekt

Vi finns där du finns – Vi finns här för dig!