Foto: Johan Gran

Lucia 2020

På grund av rådande pandemi kan tyvärr ingen Luciahögtid genomföras i Åmåls kyrka. Genom ett initiativ av församlingens ungdomar har en högtid förinspelats och sänds via YouTube.

Luciahögtiden är inspelad av ungdomarna i grottan i Fröskog söndag 6 december.
Medverkande framför kameran: Linn Källvik, Hanna Axelsson, Emma Larsson, Alicia Norén och Klara Bernsson.
Medverkande bakom kameran: Johan Gran, Liam Cotton.
Följ Luciafirandet här nedan.

Mittgången i en fullsatt kyrka. Längst fram står en kyrkokör i julkläder mellan två julgranar och sjunger.

Välkommen i jul

I en orolig tid får vi fira julens mirakel tillsammans. Kyrkan är öppen och du är välkommen, precis som du är.

Åtta körsångare står och sjunger på coronasäkert avstånd från varandra i Umeå stads kyrka.

Inspelade konserter i juletid

Välkommen att ta del av konserter med advents- och julpsalmer, sånger och körstycken – från soffan där hemma.