Läs våra nyheter

Här kan du läsa om det senaste från Älvsby församling.

Aktuellt från Älvsby församling

Prenumerera via RSS

Den 6 februari firas samefolkets dag!

Publicerad:

Vi önskar alla samer en glad nationaldag! Nordsamiska: Lihkku Sámi álbmotbeivviin! Lulesamiska: Vuorbbe Sámij álmmukbiejvijn! Pitesamiska: Lihkko Sáme älbmukbäjvváj! Umesamiska: Lïhkkuos Sämij ålmmagebiejvieb! Sydsamiska: Lahkoe Saemiej åålmegebiejjine!

Frysskada i Älvsby kyrka

Publicerad:

Under den stränga kylan i början av januari har ett rör spruckit sönder och orsakat en lindrig vattenskada i Älvsby kyrka.

Kyrkorådet i Älvsby församling stödjer aktionen "Vi anger inte"

Publicerad:

Vi är bekymrade över regeringens förslag om anmälningsplikt. Vad kommer den göra med tilliten i vårt samhälle?

Ny gudstjänstdag i Vidsel!

Publicerad:

Nu testar vi något nytt, vi byter gudstjänstdag i Vidsels kyrka. Varmt välkommen till "Psalm- och sångkväll" en tisdag per månad!

Sommartid på gudstjänster!

Publicerad:

På midsommardagen 24 juni 2023 inför vi sommartid på gudstjänster. Sommartiden gäller augusti månad ut.