Solister i julens gudstjänster

Nyhet Publicerad

Som vanligt är det mycket sång och musik i julens gudstjänster. Här kan du läsa lite mer om de som medverkar som solister.

MARIAGUDSTJÄNST Söndag 22 dec kl 11.00 i Alvesta kyrka
Marie (Mia) Sunesjö har sysslat med sång och musik i olika sammanhang i många år. Mia ackompanjeras av Sven Rydgård.

JULKONSERT ”GOSPELJUL” Lördag 21/12 kl 18.00 i Alvesta kyrka
Hjortsberga gospel, med solister, framför sin glittrande julkonsert Gospeljul, under ledning av Johan Wallin.

JULBÖN Julafton 24/12 kl 17.00, Kvenneberga kapell
Ellen Karlsson är uppvuxen i Sköldsta. Hon är aktiv som ungdomsledare i vår församling och går nu första året på estetiska programmet (musik) på Katedralskolan i Växjö.

JULNATTSMÄSSA Julafton 24/12 kl 23.00 i Alvesta kyrka
The Oaks är en duo från Växjö bestående av Katarina och Wincent Ek. Duon skivdebuterade 2017 med ”Here we are (in Jesus Country)” och spelar country, gospel och bluegrass.

JULNATTSMÄSSA Julafton 24/12 kl 23.00 i Lekaryds kyrka
Matilda och Mikael Bremer  har spelat tillsammans och i andra konstellationer under många år. På julafton bjuds det på såväl barockpärlor som välkända julsånger, på blockflöjter, sång och klassisk gitarr.

JULNATTSMÄSSA Julafton 24/12 kl 23.00 i Hjortsberga kyrka
Kyrkokören sjunger traditionella julsånger under ledning av Gunilla Erikson.

JULOTTA Juldagen 25/12 kl 07.00 i Alvesta kyrka
En tredjedel av syskonen Lundin bjuder på musik som sträcker sig från jazz till folkton. Victor och Miranda (bilden) är bosatta utanför Älmhult och Johanna gästar oss från Lund, men familjen har rötterna i Småland och musiken i blodet.

JULOTTA Juldagen 25/12 kl 07.00 i Lekaryds kyrka
Linda Pettersson, uppvuxen i Sundsvall, är en svensk jazz- och vissångerska. Hon har jobbat i olika konstellationer och den lilla, intima duokonstellationen ligger henne speciellt varmt om hjärtat.

JULENS SÅNGER OCH PSALMER Annandag jul 26/12 kl 16.00 i Alvesta kyrka
Ulrica Carlberg och Ulrika Runesson har sjungit tillsammans i tio år. Numera är de en trio tillsammans med Johan Runesson på gitarr. Det har blivit en tradition att de spelar julens psalmer och sånger på annandag jul, där de bjuder på blandade julfavoriter.