Med anledning av Corona viruset

Folkhälsomyndighetens rekommendationer from 9 februari 2022

Folkhälsomyndigheten och regeringen meddelar att de flesta av restriktionerna i Sverige slopas från och med 9 februari 2022. FHM anser att Covid-19 inte längre behöver klassas som en samhällsfarlig sjukdom. Detta är ett besked som ger Kyrkan och hela samhället ny kraft och energi. Äntligen kan vi åter hälsa varandra varmt välkommen till Alnös kyrkor, hus och verksamheter!

Alla har ett eget ansvar att skydda sig själva och andra mot spridning av covid-19.

Att vaccinera sig är det bästa sättet att undvika allvarlig sjukdom och spridning av covid-19.

Folkhälsomyndigheten rekommenderar att alla som är 12 år och äldre vaccinerar sig mot covid-19.

Folkhälsomyndigheten rekommenderar också en påfyllnadsdos för alla som är 18 år och äldre.