Gud & Blandat

För dig som är vuxen - vill veta mer - vill engagera dig - eller bara är allmänt nyfiken.

I höst är det premiär för Gud & Blandat. Kanske vill du veta mer om kyrkan nu när ditt barn har börjat i någon av församlingens barnverksamheter eller ska konfirmeras? Kanske vill du testa att dramatisera en bibeltext inför en gudstjänst eller utforma konkreta mål för att göra vår värld lite vänligare? Gud & Blandat innebär fyra olika mikroprojekt, där varje projekt består av ett fåtal träffar vardera. Du kan välja ett eller flera projekt som du vill, men gemensamt för alla är att de rör oss människor, kyrkan och samhället på olika sätt.

Välkommen till Gud & Blandat i Alnö församling!

När? Onsdagar kl. 16.00 – 16.45 (Samtidigt som Palettens övning)

Var? Caféet i Alnö församlingsgård, Raholmsvägen 9.

GUD & Lärande
Vi lär oss och samtalar om tro, kyrka och liv. Passar dig som vill veta mer.
Onsdagar 12/9, 19/9 och 26/9

GUD & Gudstjänst
Vi studerar och dramatiserar en bibeltext. Passar dig som gillar att spela teater.
Onsdagar 3/10 och 10/10.
Gudstjänst i Alnö kyrka 14/10 kl. 14.00

GUD & Diakoni
VI delar snälla tips och goda gärningar. Passar dig som tror på det goda i människan.
Onsdagar 24/10, 7/11 och 14/11

GUD & Julinsamlingen
Vi lär oss mer om Svenska kyrkans internationella hjälparbete. Planering och uppstart av Svenska kyrkans Julinsamling ”En flicka är född”. Passar dig som vill bidra till en bättre och mer jämställd värld.
Onsdagar 21 och 28 november, Adventsgudstjänst i Alnö kyrka 2 december kl. 14.00
Diakon Kajsa Elfström, kajsa.elfstrom@svenskakyrkan.se,  073-3377762