Sommarläger i fjällen

Ljusa kvällar under midnattssolen

Adolf Fredriks församling i Stockholm åker på ett långt läger till fjällen under sommaren där gruppen firar midsommar tillsammans. Vi bor nära Åre, i Edsåsdalen, där vi har utsikt över fjällen som formar sig som en hästsko runt dalen. Kvällarna och nätterna är ljusa och vi upplever livet i fjällen under sommaren.

Vi varvar undervisning med upplevelser. Tillsammans vandrar vi i fjällen, åker på utflykt och vill man kan man ta ett dopp i en fjällsjö. Kanske får vi också uppleva snö på en bergstopp!

Det roligaste med min konfa var att få träffa alla nya jättehärliga människor som man inte visste fanns

Konfirmandernas förträffar är främst förlagda på lördagar innan lägret. Uppstarten sker en söndag tillsammans med vårdnadshavare. Konfirmanderna övar inför konfirmationen på veckodagar innan.
Datum för träffar: 11/11 2023, 10/2, 23/3, 4/5, 27/6, 28/6.
Datum för resa: 14-25 juni 2024.
Konfirmationsgudstjänst äger rum 30 juni 2024.
Kostnad 3000 kr. I kostnaden ingår allt - resa, kost, Bibel, Psalmbok, fika på träffarna, utflykter på lägret mm.

Anmälan öppnar tisdag 23 maj 2023 via denna länk: minkonfa.se

Har du frågor? Kontakta församlingspedagog Jonas Pettersson nedan.

Vad är det bästa med konfirmationen?

Intervju med Abraham och Simone